školská 28

komunikační
prostor

Toto je archivní stránka ukončeného projektu z roku 2016.
This is an archived web site for a project that ended in 2016.
 

Dílna nahrávání zvuku v terénu a stavby kontaktních mikrofonů se Simonem Whethamem

Workshop

Dílna nahrávání zvuku v terénu a stavby kontaktních mikrofonů se Simonem Whethamem

24.1.25.1.

denně od 13:00 h do 18:00 h
workshop bude zakončen společným koncertem účastníků v neděli 25. ledna ve 20:00 h

Během dvoudenní dílny se Simonem získáte praktické zkušenosti se škálou různých technik a metod nahrávání v terénu a principů aktivního naslouchání. Zkusíte si sestavit levný a jednoduchý kontaktní mikrofon a aplikovat vaše zkušenosti při zvukové performance.

Simon Whetham je britský zvukový umělec a performer, který pracuje s terénními nahrávkami jako s výchozí surovinou pro zvukovou kompozici, své nahrávky publikoval u řady britských i zahraničních labelů, po celém světě pořádá workshopy terénního nahrávání, aktivního poslechu a stavby kontaktních mikrofonů. Jeho projekt "Active Crossover“ podporovaný Arts Council England a PRS for Music Foundation zahrnuje zvukové instalace, performance, spolupráci s lokálními umělci a zvukové workshopy. Uskutečnil se v šesti městech ve Velké Británii a také v Estonsku, Argentině, Chile, Kolumbii a Austrálii, v budoucnu proběhne v Německu a v Norsku.

Dílna je připravena v rámci měsíčního pobytu Simona Whethama v Galerii Školská 28 v rámci programů tvůrčích pobytů zahraničních umělců.

Kapacita dílny je omezena na 10 účastníků
Cena dílny: 350 Kč
Registrace nutná předem na: veronika@skolska28.cz

Podrobný program workshopu:

První den ( přibližně 5 hodin včetně přestávek)

1. úvod (objevování skrytých zvuků, výzkum zvukového prostředí a podněty pro performance)
• historie field recordingu
• příklady terénních nahrávek
• vzdálená místa, tichá místa, pasivní – aktivní zvuk
• sólové a kolaborativní projekty
• práce se zvukem ve zvukovém studiu
• workshopy s dětmi a dospělými, společná vystoupení účastníků

2. workshop – poslouchání, nahrávání, performance
poslouchání :
• poslouchání v místnosti a venku, vzdálenost
• poslouchání se zavázanýma očima
• procházka se zavázanýma očima
nahrávání :
• technika používaná v současné době
• nahrávací techniky
• rozpočet a dostupnost techniky
• diktafony
zvuková procházka:
• ve skupině - pro seznámení se s možnostmi terénního nahrávání
• samostatně s nalezením jednoho nebo dvou zajímavých zvuků
• playback naslouchací session pro skupinu
• diskuse

Druhý den (přibližně 5 hodin včetně přestávek)

stavění kontaktních mikrofonů:
• účastníci si spájí kontaktní mikrofon
• otestují jeho funkci
• zpevní ho epoxidem
nahrávání kontaktními mikrofony:
• účastníci si vyzkoušejí samostatné krátké nahrávání zajímavých zvuků
• poslouchací playback session ve skupině
příprava performance:
• ve skupinách po dvou, jeden představuje obecenstvo, druhý performera
• přehrávání nahrávek
• výměna rolí diváka a performera
• hledání podnětů pro zlepšení aktivity
• vypracování struktury performance

About the Artist 

Images 

Field recording and active listening workshop with Simon Whetham

Workshop

Field recording and active listening workshop with Simon Whetham

24.1.25.1.

from 1pm to 6 pm each day
the workshop will result into the collaborative performance of the workshop participants on Sunday the 25th at 8 pm

The participants will get the first-hand experience in a variety of the different techniques and methods of the field recording and the principles of active listening during the two-day workshop with Simon Whetham. They will try to build a cheap and simple contact microphone and apply your experience in audio performance then.

Simon Whetham is the British sound artist and performer who works with field recording as a substantial material for the sound composition.
Simon has published a large number of his works through many labels including Touch Music, Cronica, Dragon's Eye, Monochrome Vision and Entr'acte; has performed extensively internationally; collaborated with artists from musicians to performance artists, painters or video artists; has run listening and field recording workshops in UK, Estonia, Colombia, Chile and Australia; and received a large number of commissions and awards for the different projects and installations – notably for his own project 'Active Crossover', which comprises sound installation, performance, collaboration and workshops, has toured six cities in the UK, and also been hosted in Estonia, Argentina, Chile, Colombia and Australia, with future residencies in Germany and Norway.

The workshop is prepared within one month residency stay of Simon Whetham at the Galerie Školská 28.

The capacity of the workshop is limited to 10 participants.
The workshop fee: 350 CZK
Registration required in advance to: veronika@skolska28.cz

the schedule of the workshop in details:

Session 1 (approx. 5 hours needed – includes breaks)
Introduction to work:
− field recording leads to hidden sounds, investigations and performance ideas
− history
− example 'gangplank'
− shift approaches – remote locations, quiet places, passive-active. example 'hydrostatic'
− shift approach – solo/collaborative. example 'd/r'
− shift approach – studio based investigations. examples 'urns' 'drowning electret'
− shift approach – workshops with children and adults leading to performance
Listening session:
− listen to room, outside room, distance
− blindfold game
− blindfold walk
Introduction to recording:
− equipment used currently
− techniques
− explanation of budget/accessibility
− recorders
Recording walk:
− as a group to demonstrate possibilities
− separately to find 1 or 2 interesting sounds
− playback listening session to group
− discussion

Session 2 (approx. 5 hours needed – includes breaks)
Build contact microphones:
− participants will solder microphones if confident to do so
− test the microphones work
− reinforce joint on microphones with epoxy
Recording with contact microphones:
− participants explore solo making short recordings of interesting sounds
− playback listening session to group
Explanation of performance idea:
− split group in 2, one half act as audience, other half performers
− play guide recording and conduct performers
− switch roles, so performers become audience and vice versa
− ask for ideas to improve activity
− work out structure so less need for conducting or instruction during performance

About the Artist 

Images