Derek Holzer je zvukový umělec vycházející z radioartu, webartu a enviromentálního zvuku. Jeho práce je inspirována kouzlem nečekaného zvuku rukodělných hudebních nástrojů vlastní výroby. Používá terénní nahrávky, analogové syntezátory a počítačové prostředí PureData. Vydává na značkách Nexsound, Mandorla, Sirr, a dal. Některé z jeho kolaborativních webových projektů jsou zveřejněny na Soundtransit.nl. V současnosti pracuje jako odoborný asistent na KHM-Kunsthochschule für Medien Köln.
Představení Tonewheels je experimentálním převodem obrazu do zvuku inspirovaná pionýrskou prací zvukových umělců 20. století. Průhledné tonální disky s opakujícími se vzorky a barvami jsou přehrávány jako gramofonové desky, na kterých místo drážek zvuk vytváří samotná kresba na povrchu. Jejich vizuální podoba je současně promítána pomocí meotaru. Tonewheels je jednou z možných variant otevřeného “black boxu” elektronické hudby a obrazu, kde je otevřena hranice mezi nástrojem, umělcem a publikem.
Představení bylo vyvinuto pro festival Passengers International Festival of Public Art (Varšava, 2007) jako systém dvou projektorů, z nichž jeden vytvářel zvuk a druhý obraz. V průběhu rezidence v Tesla Berlin a STEIM Amsterdam Holzer vyvinul Tonewheels jako unikátní synestetický nástroj, který umožňuje současně reprodukovat obraz i zvuk na základě jednoho barevného disku. Jednou z variant projektu i je interaktivní instalace, na níž mohou návštěvnící sami obrazy a zvuky vytvářet (Access Space, Sheffiled, 2008).