školská 28

komunikační
prostor

Toto je archivní stránka ukončeného projektu z roku 2016.
This is an archived web site for a project that ended in 2016.
 
Koncert

Marek Hlaváč - Kolektivní elektronická hudba + Sara Pinheiro - Kočka a jazyk

Čt 22.5. - 19:30

Happening Marka Hlaváče počítá se zapojením návštěvníků galerie: „participativní performance vytvářející určité dočasné mikrospolečenství - zapojením publika do přednastavené struktury, v rámci které dochází k určitému napětí mezi organizací a improvizací… nástroji by byly jednoduché generátory tónu (12 samostatných jednotek s vlastním reproduktorem, napájením a jednoduchým ovládáním (fotorezistorem, potenciometrem a tlačítkem)); akce by postupovala od instalace/prostorové kompozice (krabičky rozestavěné v prostoru měnící výšku tónu, když okolo nich lidi projdou a zastíní svým tělem fotorezistor..) přes společné hraní oscilující mezi připravenými skladbami a imrovizací/zkoušením (zkoušení možností - hraní ‘skladeb’ v podobě her na základě jednoduchých instrukcí - improvizace..) po expanzi mimo prostor galerie/procházku..],…“

Marek Hlaváč studuje v Ateliéru intermediální tvorby Tomáše Vaňka na AVU. Jeho zvukové performance často participativního charakteru zkoumají zvukové plochy vokální i elektroakustické v hraničních oblastech 18 000 až 20 000 Hz.

Sara Pinheiro je portugalská zvuková designerka a skladatelka akuzmatických kompozicí. Její práce jsou obvykle navržené jako multikanálové či rádiové kompozice nebo galerijní instalace. V zásadě pracuje s různým počtem reproduktorů, v určité pozici a vzájemném vztahu, jako v neviditelné choreografii, ve které jsou aktéři závislí na posluchačově imaginaci. Pracuje často se zvukovými efekty, terénními nahrávkami, zajímá se o musique concrète a živí se zvukovou tvorbou pro film. Působí v Amsterdamu, Lisabonu, Londýně a Praze, spolupracuje s Institutem pro sonologii v Haagu, kde studovala, a také v Centru audiovizuálních studií na Famu.

Sara Pinherio k nové vícekanálové zvukové kompozici Kočka a jazyk: „Jelikož jde o pokračování “zvědavost kočku nezabila”, souvisí kompozice úzce s tím, o co kočce šlo v předchozím díle - pokud jí vůbec o něco šlo. Kompozice se zabývá formulováním zvuku v jeho specifičnosti i detailu, jako akustický skener, schopný nalézat vnitřní logiku ve své vlastní fikci.“