Program
North Beach (1979) 11 min., 16mm, němý
Kino Da! (1981) 3 min., 16mm, zvukový
Money (1985) 15 min., 16mm, zvukový
Bali Mecanique (1992), 11 min., 16mm, zvukový
Little Lieutenant (1994) (spolupráce: Sally Silvers), 7 min., 16mm, zvukový
Porter Springs 4 (1999) 15 min., 16mm, zvukový
The Next Stop (2001) 9 min., 16mm, zvukový
Electricity (2007) 7 min., video
Failed States (2008) 7 min., video
HENRY HILLS je experimentální filmař a filmový kurátor. Studoval film na San Francisco Art Institute u Jamese Broughtona, George Kuchara a Hollise Framptona. V roce 1978 se přestěhoval do New Yorku, kde začal spolupracovat s básnickou avantgardou a první generací improvizované hudební scény Down Townu. Film "MONEY", dokumentující tehdejší vývoj soudobé scény, je završením jeho výzkumu o možnostech synchronizace obrazu a zvuku. Jeho film je uváděn jako favorit na prvenství v počtu střihu synchronizovaného zvuku a obrazu v dějinách filmu (2500 "sekvencí" během 15 min).
Henry několikrát spolupracoval s Johnem Zornem, s jehož hudební skupinou natočil několik hudebních videí, nebo se scénografkou a choreografkou Sally Silvers. Ta se často objevuje v jeho filmech a režisérsky se podílela na řadě festivalech oceněném filmu LITTLE LIEUTENANT - filmové performanci, kde hudba, skladba a střih jsou inspirované skladbou Kurta Weilla, adaptované Johnem Zornem.
V současnosti připravuje k vydání svoje DVD dokumentární portréty EMMA'S DILEMMA. NERVOUS KEN je portrétem filmaře Kena Jacobse a KING RICHARD je portrét legendárního newyorského divadelníka Richarda Foremana.
Hills také působí kurátorsky, připravil promítání pro kluby jako je Anthology Film Archives, Millennium, Collective for Living Cinema, Roulette, Segue a některé galerie. V letech 1985-88 působil v radě Film-Makers' Cooperative, byl výkonným ředitelem neziskové literárně-umělecké nadace The Segue Foundation (1984-1993), spolupracoval na střihu Al Pacinova filmu LOOKING FOR RICHARD (ocenění A.C.E za nejlepší střih dokumentárního filmu), na mnoha hudebních videech (včetně jmen jako je Patti Smith, Moby, nebo Kronos Quartet). Vyučoval film na Pratt Institute, the San Francisco Art Institute a od roku 2005 působí na katedře střihu a zahraničním oboru na FAMU V Praze. Od té doby také připravil řadu autorských prezentací amerických avantgardních filmařů, podpořený grantem Trust for Mutual Understanding v Kině Ponrepo, Galerii Školská 28 a na FAMU. V rámci tohoto cyklu letošní jaro v Galerii Školská 28 představí svou tvorbu například Bradley Eros, Lewis Klahr nebo Janie Geise.
"Rád pracuji se záběry drobných detailů. Skladba, spíše než něco časového, pro mě znamená prostor, sochařský proces. Proto se snažím vždycky pracovat s určitým místem. První hrubý střih se skládá z poměrně dlouhých záběrů, hodně prostoru a pomalejšího tempa. Postupně přidávám další prvky, splétám je do větší hustoty a komplikuji rytmus tak, aby to pro mě bylo zajímavé. Silně to souvisí s hudbou, která mě přitahuje, a je podobně těžce rytmická, mnohovrstevná a nepředvídatelná. Přestože při střihu většinou improvizuji, skládá se z mnoha vrstev improvizací s cílem udržet nepravidelný rytmus a nepředvídatelnou návaznost obrazů a myšlenek tak, aby imitoval rytmus mého těla a mysli. Tak jak vyplňuji prostor, rozpínám čas. A takto rozšířený se ke mně během setkání film vrací, pokaždé trochu jiný."
- Henry Hills