Aleš Müller / Marián Palla: How to Record a CD

CD recording
st. Bernard chapel

Classification

Audio

Artist

Marian PallaAleš Muller

Project

Hermit Foundation

Venue

Plasy Monastery

"KDYŽ HRAJI TUHLE HUDBU, MYSLÍM NA TY SPOUSTY BUVOLÍCH ZADKŮ, KTERÉ SE K SOBĚ TISKLY NA MÉ ZAHRÁDCE TAK, ŽE NAPROSTO PŘEKRÝVALY KEŘE OKRASNÝCH RŮŽÍ. POT JIM SAMOZŘEJMĚ STÉKAL V MEZÍRKÁCH KAMSI DOLŮ. A POTOM SE JEDEN ZADEK ZAKYMÁCEL A OZVALO SE MLASKNUTÍ.

MOHL V TOM BÝT I NÁZNAK RYTMU, ALE JE VŮBEC MOŽNÉ, ABY DVA UPOCENÉ ZADKY PŘI MLASKAVÉM DOTYKU DOKÁZALY NĚCO TAK ÚŽASNÉHO JAKO JE NÁZNAK RYTMU?

A NEBO MELODIE? LEZE TO ODNĚKUD NĚKAM, COŽ OVŠEM NEZNAMENÁ, ŽE SE PŘI TOM NEMŮŽEME I POŘÁDNĚ DUSIT.

ABY SE SLEPICE NEDUSILA, MÁ DLOUHÝ KRK,
STEJNĚ TAK I ŽIRAFA.

ALE PARADOXNÍ JE, ŽE NEJVÍCE SE DUSÍ HAD, KTERÝ ŽÁDNÝ KRK NEMÁ.
TAK TO BY BYLO ASI TAK VŠECHNO K MELODII.

JEŠTĚ NÁM ZBÝVÁ VYSVĚTLIT CO SE OBJEVUJE MEZI TÍM SEM TAM MLASKNUTÍM A DUSÍCÍ SE MELODIÍ. JE TO TICHO PŘERUŠOVANÉ POPOCHÁZENÍM HUDEBNÍKŮ.
POKUD HUDEBNÍCI NEPOPOCHÁZEJÍ, NARŮSTÁ A NABOBTNÁVÁ OBSAHEM.
POKUD POPOCHÁZEJÍ PŘERŮSTÁ V ŠUM.

LZE TO OZNAČIT PŘI TROCHU FANTAZIE I ZA JAKOUSI HARMONICKOU VÝPLŇ.
ABY SE DALA TAHLE HUDBA VŮBEC PROVOZOVAT, MUSÍ SE NASBÍRAT HROMADA KAMENÍ, NĚJAKÉ VĚTVE, UPLÁCAT Z HLÍNY MÍSU A SEHNAT THAJSKOU FLÉTNU."

Marián Palla, 1992


Phonographic Copyright (p) – AVIK
Made By – AVIK
Pressed By – Gramofonové závody – DB1609
Credits Design – Aleš Müller
Engineer – Přemysl Haas
Flute, Singing Bowls, Jug, Drums - Aleš Müller
Liner Notes – Aleš Müller, Marián Palla
Photography By – Daniel Šperl
Sounds [stones, trunk], Zither – Marián Palla
Ceramics design instruments – Milena Škampová
Typography – Michal  Slejška

Notes: recorded dates 2-3 October, 1992 in Plasy Monastery 
producesd in studio Avik