Tvůrčí dílny Feedback a 3D zvuk a performance
Týdenní dílna je zaměřena na práci se zvukem a hudbou z různých aspektů technologických i uměleckých. První dva dny jsou věnovány výzkumu alternativních modelů pro přenos rozhlasového signálu a experimentům se zvukovou zpětnou vazbou a improvizací. Lektor Knut Aufermann se věnuje společně se Sarah Washington výzkumu, tvorbě speciálních pořadů a zvukových rádio instalací a organizaci dílen bastlení (Circuit Bending) pro různé kulturní a komunitní instituce, festivaly hudby a nových médií po celém světě. Aufermann je mimo jiné spoluzakladatelem mezinárodní sítě nezávislých rozhlasových stanic Radia FM.
Druhá část programu se zabývá tvůrčím využitím softwarové aplikace, pro 3D prostorový zvuk v kombinaci s obrazem. Dílnu povedou hudební skladatelka a hráčka na violu Martha Mooke s hudebníkem a programátorem Thomasem Martinezem. Martha Mooke se věnuje kombinaci klasické a elektrické hudby, využívá digitální technologie a improvizaci. Podvečerní koncert Marthy Mooke 29.4. od 15:00 je světovou premiérou nového programu, který bude mít reprízu v New Yorku.
Dílna je určena studentům IIM, ČVUT, AMU a dalších škol zabývajících se zvukem, intermédii, novými médii a hudbou i veřejnosti. Získané znalosti mohou absolventi dílny uplatnit v divadelní, zvukařské nebo vývojářské praxi.
PROGRAM
Mezinárodní tvůrčí dílny Feedback a 3D zvuk a performance
I. Knut Aufermann - Experimenty se zpětnou vazbou
Pondělí 25.4. prezentace 17h
Přednáška Knuta Aufermanna o využití zpětné vazby a rádio frekvencí v umělecké oblasti.
Úterý 26.4., 10–17h, s polední přestávkou
Dílna s Knutem Aufermnannem vám nabídne jak zacházet se zpětnou vazbou a s klasickým radiopřijímačem v oblasti hudby a improvizace. Účastníci si donesou vlastní tranzistorové rádio na baterie. (V rámci pokusů může dojít k jeho poškození).
II. Martha Mooke & Thomas Martinez: prostor zvuk a video – interaktivní vícekanálová zvuková technologie
Středa a čtvrtek (27.–28.4.), vždy od 10:00 do 14:00h
Martha Mooke a Thomas Martinez seznámí účastníky dílny s tím, jak postavit vlastní zvukový software použitelný například pro interaktivní instalace, nebo pro živá vystoupení. S populárními programovacími prostředími jako jsou MaxMSP nebo Pure Data si lze postavit vlastní nástroje a zkoumat možnosti prostorového zvuku a multikanálového systému. Software Unity Game Engine bude předvedeno jako jedna z možností jak živý zvuk aplikovat ve vizuálním médiu.
Součástí workshopu je světová premiéra performance Marthy Mooke, která se uskuteční v pátek 29.4. od 15h.
Účastníci dílny donesou pokud možno vlastní PC s nainstalovanými aplikacemi Max MSP, run time (www.cycling74.com), nebo Pure Data a Unity3d
www.unity3d.com.
www.customarttools.com
www.thomasjohnmartinez.com
Registrace do 15.4. 2016 na adresu: mikulka1@fel.cvut.cz nebo na webu www.iim.cz
Registrační poplatek zahrnující účast na obou dílnách a premiéře Marthy Mooke je 500,- Kč. Je možné se přihlásit na jednu dílnu.
POČET MÍST JE OMEZEN!
Dílna je připravena ve spolupráci Institutu intermédií s Nadací Agosto a festivalem vs. Intepretation a navazuje na letní školu Pulsee.
Technická část projektu je realizována ve spolupráci s Harvestworks.