Předpoklady budoucnosti:
archeologie a budoucnost pohyblivého obrazu



Úvodní stránka
J. E. Purkyně
Témata
Účastníc
Program
Informace
Bibliografie
Obrazová příloha
 

Přednášející a účastníci konference

Gert Aerdse Jiři Hoskovec    
Jaroslav Anděl Christian Huebler    
Roy Ascott Prof. Erkki Huhtamo    
Guy van Belle Ryszard W. Kluszczynski    
Michael Bielicky Richard Kriesche    
Bohuslav Blažek Werner Nekes    
Wolfgang Bock Miklos Peternak    
Dieter Daniels Rolf Pixley    
Erik Davis Liz Rymland    
Doc. Jiři Fiala Claudia Schmacke    
Richard Grusin Barbara Maria Stafford    
Tom Gunning Mirek Vodrážka    
Ivan M. Havel   Siegfried Zielinski


   

 
Guy van Belle
umělec, badatel
Institute for Psycho-acoustics and Electronic Music, Ghent University Institut for Old and New Media De Waag + Keyworx, Amsterdam
Higher Institute for Fine Arts, Multimedialab, Antwerp

 

Willebrordusstraat 109-d
3037 tn rotterdam
00 31.104654686

 

 

Guy.VanBelle@rug.ac.be
chip.kali@mxhz.org

[ http://www.mXHz.org ]
[ http://www.ipem.rug.ac.be ]
[ http://www.no-sinc.org ]
[ http://www.hisk.edu ]
[ http://www.keyworx.com ]
[ http://www.waag.org ]
[ http://www.nMn.be ]

Machine centered humanz
"Je zřejmé, že musíme navázat na bod, ve kterém byly umění a věda odděleny. Musíme znovu promyslet náš současný stav techniky a nově přepracovat staré vědy o sluchovém a zrakovém vnímání. Poté, co zde vedoucí postavení převzala komerční sféra a došlo ke standardizaci konzumních produktů, je načase přesměrovat výzkumný program od těchto strnulých základů a doplnit jej o hledisko kognitivních věd, postupovat ‘od analýzy k syntéze’ a provádět výzkum nových audiovizuálních technik analýzy a syntézy: je ještě mnoho co objevovat! Výrok Paula Demarinise ‘music is sound to the ears’ může být snadno rozšířen na společný audiovizuální kontext. Musí být vyvinut další soubor důležitých programů pro výzkum expresivity a performativity. Společně s participací a interakcí jsou tyto kognitivní aktivity základními složkami každé kulturní činnosti a my musíme prostřednictvím dalšího výzkumu, experimentů a vývoje rozluštit kód, jenž se za nimi skrývá, a nastolit přesnější pohled na jejich vztahy s lidským chováním. Technologické umění má tendenci být osvětové, dynamické, nelineární, vícesměrné, nečasové, chaotické, smyslové a především: autonomní!"